Här är jag

Här är jag
Välkommen till mitt krypin

söndag 26 juni 2011

Zingo flygare

Ni tror säkert att jag gått i ide… Nej då men de senaste veckorna har skuggats av att vår minsta familjemedlem varit försvunnen
Kvällarna har kantats av letande och grubbel vart den lille fyrbente Vän plötsligt försvann från Sjögatan. 
Det var fredagen som var mellan Kristi Flygare som alla i familjen var lediga. J och jag ansåg att vi fortfarande befann oss i stadiet ”smekmånad” bland grannarna och drog då igång en motorsåg och jämnade Gatans största ogräs med marken

Det var underbart skönt och resultatet talar för sig själv – fasaden har numera 6 fönster!
Men rishögen var gedigen och vi lastade GENAST allt på en kärra och körde till Skogen på Ryr






På kvällen tyckte allt Mamma Gaby att det var hög tid att lille Zingo skulle komma hem – men det tyckte uppenbarligen inte HAN! Lördagen började aktionen fråga grannarna –Jorå han har allt varit här – jajamensan! Kanske har han gått till gamla adressen? Jorå – där hade man sett honom efter ett par dagar… Skrev efterlysningar och satte i mataffären. Känslan av klumpen i magen att han mitt i det dåliga väder med åska och spöregn tvingades spendera alla kalla nätter utomhus och kanske inte hitta hem – eller var han tagen av räven?
Oron visste inga gränser! Alla i familjen har spenderat timmar på att gå gata upp och gata ner i Mellerud där han setts. Men ingen katt i sikte!
Så kom skolavslutningen – härligt regnig – den första som firats i ett klassrum!

Här har vi en väldigt glad Sommarlovsgurka <3
















Alla glada fina barn som äntligen skall få ha ett långt härligt sommarlov!


Hemma på Sjögatan firade hela familjen denna begivenhet med lunch och tårta medans Gaby firade en helt vanlig arbetsdag – me like – NOT!
Allt hade kunnat vara sååå perfekt om inte Zingo lyst med sin frånvaro
Så var det då äntligen dags för Midsommar. Inflyttningsfest och midsommar nubbe på en gång skulle det bli med Brännboll och femkamp! Härliga sommartider!!! I love my life!
Kändes som om kylskåpet skulle sprängas av all mat, sill grill. Redan på fredagskvällen inleddes förberedelser med Matjestårta och Lax- o Räktårta. Gurkan o J hjälpte till och vi var på G. Fredagsmorgonen inleddes med tårtbak, äggkok snabbfrukost och det DÄR telefonsamtalet som jag längtat efter i exakt 3 veckor!!! En underbart vänlig Själ ringer och säger att hon har VÅR katt! Han är på RYR!!! In i bilen och iväg! Och jajamensan i ett gammalt soldattorp i början på halvön är Vår underbara lilla vän!  Lyckan visste inga gränser och Midsommarafton blev plötsligt en av årets underbaraste dagar. Han verkar ha längtat lika mycket efter oss som vi efter honom och han går inte många meter hemifrån

Han hade alltså hoppat på gallerkärran med risbuskarna dagen vi tog ner trädet på framsidan för att leka med nåt och vi hade kört honom 2 mil bort – han hade sedan hoppat av vid första bästa tillfälle! Stackars lilla Sötnos!
Midsommar sammanfattas som helt underbar i bilder!
Lite "Pyssel o Knåp" Uppsättning av Infravärmare startade kalaset - Ivrigt påhejjad av J

Gott om mat...

Dennis in Aktion - lite Brännarfusk godkännes!


Stefan siktar på häcken?

Olika sorter fanns det - en del frös till is, Hmmm - strange!

Hela glada gänget!









Lilla Gurkan som skall plocka pinnar när kalaset fortsatte nästa dag!




Nu är det 1 veckas jobb kvar - sedan börjar mitt eget sommarlov - Me like !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar