Här är jag

Här är jag
Välkommen till mitt krypin

måndag 24 oktober 2011

Gränslös kärlek - går genom magen?

Jag vet att en del nog anser detta är lite äckligt men för mig är det tecken på kärlek

Att komma hem på kvällen och vara lite trött, lite hungrig och bara älska sin goa katt så mycket att man vill dela en macka trots dagens fångster av möss, sork och fåglar...


För att lugna "äckelmagade" så vann Zingo och han fick en egen del av hönökakan

onsdag 12 oktober 2011

Fotbolls EM 2012... Ett måste i alla hem?

Satt igår (mest ofrivilligt) och slötittade på den "fantastiska" fotbollsmatchen som helt "makalöst" vanns av Sverige... Ja, för dom som känner mig vet att det inte hör till mina favvo-sporter... Varför skall alla jaga samma boll - kan man inte få varsinn?
Men så sitter man ändå där och tittar för att ens sambo är intresserad och man skall göra saker tillsammans... Eller jaaaa.... Lekte lite med Zingo också... som tyckte väldigt mycket om dagens upplaga av ELA


Men i alla fall... Det var inte det som var dagens funderingar från mig...
De där svart-klädda som springer på plan med coola gula stripes på kläderna (jag tror det är dom som är chefen på plan)...
1) Har de någon specialutbildning i baklängeslöpning... Han/dom igår var i alla fall väldigt bra på den biten
2) Blir man domare om man inte fått någon visselpipa som barn? Han / dom igår verkade i alla fall mest förtjusta över just denna leksak...
3) Är det aldrig någon som rättar en domare? Har han alltid rätt menar jag?...

Hittade detta klipp också... Kul filur...
http://www.youtube.com/watch?v=7oALAaqc8wM&feature=grec_index

Ja - ni märker att jag inte är världsbäst på denna sport... Men jag är bra på andra saker får man hoppas... Jag är chef över strykjärnet hemma - bara en sån sak! och sedan är jag rätt så bra på Philadelfiaglass så det vankades lite rester till fotbollskalaset - uppskattades av samtliga vakna familjemedlemmar!

sen var det natti natti i nya tidningshuset

Kram Gaby

fredag 7 oktober 2011

Idag fyller någon år...

När jag började umgås med Jonas för snart 2 år sedan så fick jag ganska mycket på köpet!
Att Jonas o mitt förhållande blev/är så bra har definitivt inte varit någon självklarthet. Början var ingen "Blixt från klar himmel" utan snarare en smygande kärlek som bara växer och växer för varje dag som går - och som fortfarande bara blir starkare och starkare!

Vad jag vill ha fram är att det egentligen likaväl hade kunnat ta ett annat spår. Början var "a bumpy road" och en del av detta tack vare hans dåvarande revolterande son. Varje helg som vi umgicks genomleds från min sida med ilska mot denna arga tonåring som (jag tyckte) inte visste vad ordet respekt var eller betydde. Han skrek på fadern eller systern och jag skrek på Oskar - vilken syn detta måste ha varit för utomstående.

Veckorna gick och plötsligt så hände nåt!!! Plötsligt så vände allt!!!
Den lilla argsinta, obstinata och revolterande unge herrn hade revolterat klart. Jag upptäckte att detta är en helt fantastisk underbar ung kille med ett enormt stort hjärta av GULD som (när man granskar historien) har  (och alltid haft) ett fantastiskt tålamod.
Vår relation har gått från misstänksam till väldigt bra och jag gillar honom enormt mycket!
Jag gillar hans sinne för humor - han får mig att skratta hejdlöst
Jag gillar hans góa kramar - kommer helt oväntade ibland
Jag gillar hans närvaro i hemmet - om än för sällan
Jag gillar hans sätt mot kompisar - så enormt omhändertagande
Jag gillar hans sätt mot oss - respekten finns ömsesidigt

Idag fyller Oskar 15 år! Snart har han moppekort och det kommer stå ytterligare en hoj på uppfarten!
Det är första gången som vi kommer ordna ett kalas gemensamt för honom och det ser jag fram emot!
Grattis Oskar!

Kram
Gaby

PS: Tycker VÄLDIGT mycket om dig om du inte förstått detta!

tisdag 4 oktober 2011

Idag är det min dag...

Med tanke på dagens firande av "Kanelbullens Dag" måste detta väl även vara "min" dag...
Det firar jag med en hembakt vaniljbulle - bara för att vara emot!
Hela helgen gick i bakets tecken...
Morotskakor
Kärleksmums
Silviakakor
Hallongrottor
och Toscagodisar

... men inga kanelbullar... Missade fullständigt detta...
Alltså får en äldre variant grävas fram i frysen

 - Förlåt familjen -

//Puss