Här är jag

Här är jag
Välkommen till mitt krypin

fredag 7 mars 2014

Meningen med mitt liv började som en print screen i vecka 23
och dök upp den 8 mars kl 19:35 år 2000!


Då kom den underbaraste lilla mannen till jorden som man kan önska sig!
En liten människa som kommer in i ens liv och vänder upp och ner på hela ens existens.

Mamma-barn-bandet

Så mycket glädje man får genom sina barn
Så mycket Kärlek
Imorgon fyller denna kille 14 år - på god väg in i vuxenvärlden med allt vad det innebär av hormoner, målbrott och ökande höjd över havet... Hormoner som skall få finnas där . som är en del av förvandlingen. Något som kan få en mamma att både skratta, gråta, tycka synd om och bli totalt rosenrasande över!!
MEN:
Jag är väldigt övertygad om att den kvinna som en gång lyckas fånga hans hjärta får en otroligt kärleksfull, omhändertagande, känslosam och snäll man vid sin sida...



Foto från BB
DI-di-di
 
 5113 dagar har jag haft dig i mitt liv! Älskat varenda en!!

Jag har ofta funderat på vad man gjorde i livet innan du fanns...
Hur fick jag tiden att gå? Vad gjorde jag med all ledig tid?
Jag måste haft urtråkigt!!

Du har vuxit upp men en familj som försökt stötta dig och vara där för dig!
Du har en mormor och morfar som verkligen gjort allt för dig!

Så många minnen spelar revy i mitt huvud när jag minns dig genom åren...

En vanlig söndagsförmiddag 2014
Killen som älskade tåg! Åka tåg, titta på tåg, leka med tåg!
Killen som hatade att klä ut sig!!
Killen som alltid var smutsigast på dagis för man älskade att leka utomhus!
Killen som älskade att bada i badhuset och som fortfarande  tillbringar ca 10 timmar i veckan i simhallen....
Killen som älskade sin Seaking-fisk!
Killen som hatar att ha sandiga fötter i sandalerna
Killen som alltid varit först vaken i kvarteret - sovmorgon är till för andra...
Killen som vaknar 12 av 10 dagar med ett gott humör och god aptit...
Killen som älskar kyckling i äppelsås och lax med doppadoppa...

Imorgon fyller du 14 år min pojk!
Grattis på födelsedagen ÄLSKLING

Jag önskar dig världens bästa födelsedag Du är mitt livs störta kärlek och kommer alltid finnas här för dig!                                                                                                      // Puss och kram från din mamma

tisdag 31 december 2013

2014: Det är som det är och det blir som det blir....


Så har man kommit till årets sista dag 2013
Har sprungit runt hemma hela dagen och funderat på året som gått
Vart tog det vägen?
Vad hände?
Vad var bra och vad hade jag kunnat gjort annorlunda?

Generellt kan man konstatera: Jag trivs på mitt jobb! Det tog 3 år men nu är det bra!
Vi har haft en helt fantastisk sommar! Semestern i Skåne/Halland var väldigt fin
Min bror har tagit ett stort steg och sålt sitt hus och skall 2014 flytta till en lägenhet
Mina fina brorsöner har nu bott ett helt år hemifrån och huset har spelat ut sin roll... WOW - vilket modigt beslut och så klokt!
Mina föräldrar Älskar dem oerhört mycket och hoppas att det blir många år till framöver <3
Stora kalaset för 2013 var definitivt Mariannes 70års fest som Anna och Jonas trollade ihop <3


Alexander; har vuxit 17 centimeter och gjort att jag nu är kortast i familjen -tack för den!
Han går med stormsteg in i puberteten och vuxenvärlden - för en bullmorsa både underbart och skrämmande. Han har börjat högstadiet och fått ny skola, nya lärare och nya kompisar - något som jag tror han gillar väldigt mycket! Han har tränat hårdare än någonsin och gjort stora framgångar med detta. Han har haft sitt första sommarjobb - vilket gjorde att han växte väldigt mycket mentalt. Jag är oerhört stolt över honom och längtar efter att få se vad 2014 har i bagaget - närmast stundar en resa med mormor och morfar till Bonaire - lyckost lilla Gurkan <3

Oskar; har nu gjort halva sin gymnasieutbildning. Terminen som kommer skall innehålla flera veckors praktik. Även Oskar har sommarjobbat på riktigt och kunnat unna sig både den ena och det andra. En väldigt fin pôjk som definitivt snart är redo för eget liv... en kille med hjärta av guld och en räv bakom varje ögon... När man hör hur han resonerar är inte utan att man kan komma ihåg hur det var att vara 17 år. "Det oooooordnar sig - skall bara vila lite först - ta det lugnt farsan" <3

Karolina; har konfirmerat sig maj 2013 och åkte sedan med mamma, bror och bonus familj till Grekland. Just nu står Karro inför valet till gymnasiet. Stort och svårt val och man känner stor förståelse för våndan. Tänk om man kunde förmedla oviktigheten i ett gymnasieval. Man är ju så ung! Man hinner ändra sig flera gånger i livet i valet av arbete. Skolan ÄR viktig men man har flera möjligheter att rätta till eventuella felval senare. Karro har valt att bo mestadels hos sin mamma i år - kanske är det lugnast mitt i tonåren att ha 1 bas att utgå ifrån. Hennes stora längtan just nu är nog språkresan till England i sommar men personligen hoppas Vi  att vi får se mer av henne hos oss under 2014 <3

Jonas; och jag var på en underbar minisemester i Stockholm i november... Såg på musikalen Spök och tog hand om varandra. Det är så lätt att vardagen och dess tråkigheter tar över livet - man får helt enkelt inte glömma bort att vårda det man har innan man tappat bort det!!
Jobbmässigt håller han fortfarande på uppe på ABB i Ludvika. De har fått mycket beröm av kunden och jag tror han trivs med uppdraget. Han har dock färre resor dit upp och dessa är inte lika långa som tidigare. Jonas har också gjort stora framsteg med sin 5:2 diet och känner sig nog riktigt bra i kroppen förutom en duvning av diskinflammation i nacken som ger problem i höger arm.

... Och jag själv då?.... Bullmorsar her self.... Ja inte har jag varit flitig på bloggen - den saken är säker!
Jag har genomgått en hel färgskala i år. Från mörk-svart till ljus-rosa! Men är det inte så livet är och livet skall vara? Om man aldrig mår skit märker man inte heller att man mår fantastiskt bra emellanåt!
Mål inför 2014 har jag satt upp - precis som varje år... Men i år hoppas jag på att kunna genomföra det:
- Jag vill göra någonting bara för mig - ingen annan . har bara inte kommit på vad det skall vara ännu
 Nu springer jag mest runt i cirklar och försöker släcka bränder i vardagen som en jäkla virvelvind!   
 2014 SKALL BLI ANNORLUNDA! Oavsett priset!

men jag säger som Allan Karlsson - Hundraåringen som hoppas ut från fönstret och försvann:
Det är som det är och det blir som det blir - och därmed önskar jag alla ett
GOTT NYTT ÅR 2014!

PUSS & KRAM GO'VÄNNER

måndag 24 juni 2013

Jaaa - jag vet! Jag bara drog utan att säga hejdå - vi ses - goodbuy!

Jag tror det är dags att försöka igen...
Ibland änner man för att skriva av sig och jag saknar denna en smula
Välkomna åter
Puss

måndag 24 oktober 2011

Gränslös kärlek - går genom magen?

Jag vet att en del nog anser detta är lite äckligt men för mig är det tecken på kärlek

Att komma hem på kvällen och vara lite trött, lite hungrig och bara älska sin goa katt så mycket att man vill dela en macka trots dagens fångster av möss, sork och fåglar...


För att lugna "äckelmagade" så vann Zingo och han fick en egen del av hönökakan

onsdag 12 oktober 2011

Fotbolls EM 2012... Ett måste i alla hem?

Satt igår (mest ofrivilligt) och slötittade på den "fantastiska" fotbollsmatchen som helt "makalöst" vanns av Sverige... Ja, för dom som känner mig vet att det inte hör till mina favvo-sporter... Varför skall alla jaga samma boll - kan man inte få varsinn?
Men så sitter man ändå där och tittar för att ens sambo är intresserad och man skall göra saker tillsammans... Eller jaaaa.... Lekte lite med Zingo också... som tyckte väldigt mycket om dagens upplaga av ELA


Men i alla fall... Det var inte det som var dagens funderingar från mig...
De där svart-klädda som springer på plan med coola gula stripes på kläderna (jag tror det är dom som är chefen på plan)...
1) Har de någon specialutbildning i baklängeslöpning... Han/dom igår var i alla fall väldigt bra på den biten
2) Blir man domare om man inte fått någon visselpipa som barn? Han / dom igår verkade i alla fall mest förtjusta över just denna leksak...
3) Är det aldrig någon som rättar en domare? Har han alltid rätt menar jag?...

Hittade detta klipp också... Kul filur...
http://www.youtube.com/watch?v=7oALAaqc8wM&feature=grec_index

Ja - ni märker att jag inte är världsbäst på denna sport... Men jag är bra på andra saker får man hoppas... Jag är chef över strykjärnet hemma - bara en sån sak! och sedan är jag rätt så bra på Philadelfiaglass så det vankades lite rester till fotbollskalaset - uppskattades av samtliga vakna familjemedlemmar!

sen var det natti natti i nya tidningshuset

Kram Gaby

fredag 7 oktober 2011

Idag fyller någon år...

När jag började umgås med Jonas för snart 2 år sedan så fick jag ganska mycket på köpet!
Att Jonas o mitt förhållande blev/är så bra har definitivt inte varit någon självklarthet. Början var ingen "Blixt från klar himmel" utan snarare en smygande kärlek som bara växer och växer för varje dag som går - och som fortfarande bara blir starkare och starkare!

Vad jag vill ha fram är att det egentligen likaväl hade kunnat ta ett annat spår. Början var "a bumpy road" och en del av detta tack vare hans dåvarande revolterande son. Varje helg som vi umgicks genomleds från min sida med ilska mot denna arga tonåring som (jag tyckte) inte visste vad ordet respekt var eller betydde. Han skrek på fadern eller systern och jag skrek på Oskar - vilken syn detta måste ha varit för utomstående.

Veckorna gick och plötsligt så hände nåt!!! Plötsligt så vände allt!!!
Den lilla argsinta, obstinata och revolterande unge herrn hade revolterat klart. Jag upptäckte att detta är en helt fantastisk underbar ung kille med ett enormt stort hjärta av GULD som (när man granskar historien) har  (och alltid haft) ett fantastiskt tålamod.
Vår relation har gått från misstänksam till väldigt bra och jag gillar honom enormt mycket!
Jag gillar hans sinne för humor - han får mig att skratta hejdlöst
Jag gillar hans góa kramar - kommer helt oväntade ibland
Jag gillar hans närvaro i hemmet - om än för sällan
Jag gillar hans sätt mot kompisar - så enormt omhändertagande
Jag gillar hans sätt mot oss - respekten finns ömsesidigt

Idag fyller Oskar 15 år! Snart har han moppekort och det kommer stå ytterligare en hoj på uppfarten!
Det är första gången som vi kommer ordna ett kalas gemensamt för honom och det ser jag fram emot!
Grattis Oskar!

Kram
Gaby

PS: Tycker VÄLDIGT mycket om dig om du inte förstått detta!

tisdag 4 oktober 2011

Idag är det min dag...

Med tanke på dagens firande av "Kanelbullens Dag" måste detta väl även vara "min" dag...
Det firar jag med en hembakt vaniljbulle - bara för att vara emot!
Hela helgen gick i bakets tecken...
Morotskakor
Kärleksmums
Silviakakor
Hallongrottor
och Toscagodisar

... men inga kanelbullar... Missade fullständigt detta...
Alltså får en äldre variant grävas fram i frysen

 - Förlåt familjen -

//Puss