När jag började umgås med Jonas för snart 2 år sedan så fick jag ganska mycket på köpet!
Att Jonas o mitt förhållande blev/är så bra har definitivt inte varit någon självklarthet. Början var ingen "Blixt från klar himmel" utan snarare en smygande kärlek som bara växer och växer för varje dag som går - och som fortfarande bara blir starkare och starkare!
Vad jag vill ha fram är att det egentligen likaväl hade kunnat ta ett annat spår. Början var "a bumpy road" och en del av detta tack vare hans dåvarande revolterande son. Varje helg som vi umgicks genomleds från min sida med ilska mot denna arga tonåring som (jag tyckte) inte visste vad ordet respekt var eller betydde. Han skrek på fadern eller systern och jag skrek på Oskar - vilken syn detta måste ha varit för utomstående.
Veckorna gick och plötsligt så hände nåt!!! Plötsligt så vände allt!!!
Den lilla argsinta, obstinata och revolterande unge herrn hade revolterat klart. Jag upptäckte att detta är en helt fantastisk underbar ung kille med ett enormt stort hjärta av GULD som (när man granskar historien) har (och alltid haft) ett fantastiskt tålamod.
Vår relation har gått från misstänksam till väldigt bra och jag gillar honom enormt mycket!
Jag gillar hans sinne för humor - han får mig att skratta hejdlöst
Jag gillar hans góa kramar - kommer helt oväntade ibland
Jag gillar hans närvaro i hemmet - om än för sällan
Jag gillar hans sätt mot kompisar - så enormt omhändertagande
Jag gillar hans sätt mot oss - respekten finns ömsesidigt
Idag fyller Oskar 15 år! Snart har han moppekort och det kommer stå ytterligare en hoj på uppfarten!
Det är första gången som vi kommer ordna ett kalas gemensamt för honom och det ser jag fram emot!
Grattis Oskar!
Kram
Gaby
PS: Tycker VÄLDIGT mycket om dig om du inte förstått detta!

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar