Gårdagen kantades av ett besök från Larminstallatören
Utbildning skulle ske och det skulle bli så enkelt att vem som helst (speciellt barnen) skulle klara av det
Först ut J... Inga problem... blip, blip, blip, blip... A+B+C+ RÖDA SMÅ LAMPORT PIPETIPIP OCH ALLT FUNKADE FINT
Sedan Gaby... Bliiip, Bliiiip, Bliiiip, Bliiiip... TUTUTTUTUTUTUTUT... ojojoj vad hände nu? Heheheh, nervöst skratt från Larmsnubben, heheheh... "inga problem!" (Fortfarande TUTUTTUTUTUTUTUT)...Nu börjar han bli lite nervös "vad gjorde du?"... trycka hit och trycka dit... Plötsligt går larmet på riktigt och tom katten som följt lektionen på avstån börjar tycka vi är jobbiga... Till slut slutar iaf oljudet och huset tystnad. Man får inte vara hårdhänt - då blir det tydligen dubbelkomando... Vaddå enkelt...?
Resultat: Tror jag kan... fått en egen kod den är **** (trodde ni allt) och nu laddar vi inför utlärning till barnen.
Det som roade mig var att Gurkan satt med kompisen E och spelade Wii... Ingen av dem reagerade?!?!?!?!
För att lugna nervern fick jag gå ut och göra några fina blomsterkrukor medans J snyggade till gräsmattan i Stormen.
Trots storm intogs en god kvällsmat i form av grillad fläskfilé, Svenskt Guld (färskpotatis m smör) och sallad - Satan i gatan vad gott det är... Men man fick skynda sig för att inte glöden skulle blåsa bort
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar